- ישיבת ההסדר הגבוהה קריית גת - https://www.yeshivakg.co.il -

שו"ת שמינית

למה ללכת לישיבה קטנה?

יש הרבה יתרונות לישיבה קטנה, למרות שהיא לא מתאימה לכולם. בישיבה קטנה כל אחד חשוב ובעל משמעות, והתחושה הזאת מעצימה בחורים רבים ואף נותנת להם מקום רב להתבטא ולתת חותם. תחושת המשפחה נותנת להרבה בחורים כח ושמחה. בישיבה קטנה, בדרך כלל, יש קשר אישי טוב מאד בין הרבנים לתלמידים, והוא בונה את התלמידים הן בתקופת הלימוד בישיבה והן בתקופה שאחריה.

 

למה לעשות הסדר, זה לא עקיצה של המדינה?

ישיבת הסדר משלבת בין שני ערכים, לימוד תורה ושירות צבאי. השילוב הזה מקובל על המדינה ועל רוב הציבור שאף מעוניין בו. חשוב להבין שהתרומה של כל יהודי למדינה לא מסתיימת בשירות הצבאי. שם היא רק מתחילה. ישיבות ההסדר מחנכות אנשים לתורה ויראת שמים יחד עם השתלבות בחברה הישראלית מתוך רצון לתרום ולהשפיע, מה שמשפיע על צביון המדינה כבר עשרות רבות של שנים ותורם ללא ספק למדינה תרומה עצומה, במיוחד בתחום הרוחני, אך לא רק.

 

בשביל מה צריך ישיבה בקריית גת?

לישיבה בקריית גת שני פנים. הפן האחד הוא השפעה על העיר. הישיבה יוצרת מרכז תורני רוחני שמשפיע במעגלים רחבים על מספר גופים בעיר. הפן השני הוא שקריית גת עם אנשיה הנפלאים היא מקום מצויין שבו ניתן לחנך לתורה עם אהבה, החזון שאליו הישיבה חותרת.

 

למה לומדים בישיבה כל כך הרבה גמרא?

זו כמובן שאלה שדורשת תשובה הרבה יותר ארוכה ומפורטת. אענה בקיצור: אין דרך אחרת לגדול בתורה ולהפנים את ערכי התורה הנצחיים בתוך הנפש שלנו ללא עמל של תורה כפי שבא לידי ביטוי בלימוד גמרא.

 

האם לימודי אמונה זה חשוב?

ללימודי אמונה יש חשיבות עליונה, ולכן בישיבה שלנו מושם עליהם דגש רב. ללא לימודי אמונה אנחנו כעיוורים באפילה, לא יודעים במה להאמין, כיצד לעבוד את ה' באמת ובשלמות ולא מבינים מה ה' אלוקינו דורש מאיתנו.

 

כמה שנים צריך ללמוד לפני שמתגייסים לצבא?

התשובה לשאלה הזאת משתנה בין אדם לאדם והיא גם תלויה עד כמה אדם מנצל את השנים הללו של לימוד התורה. באופן עקרוני התשובה היא, פרק זמן כזה שאדם מרגיש שהוא בנה לעצמו אישיות שמרכז חייה הוא התורה ועם ישראל. לעניות דעתי, המינימום הוא שנתיים של לימוד תורה בשקידה והתמדה.

 

אני מתלבט אם ללכת למכינה או לישיבת הסדר, למה עדיף ללכת?

גם התשובה לשאלה הזאת היא מאד אישית. לעניות דעתי, לרוב רובם של הבחורים מתאים יותר ללכת לישיבת הסדר. בניית אישיות שמרכז חייה הוא התורה ועם ישראל, לא מתרחש בשנה ואף לא בשנתיים. בנוסף, יש חשיבות עליונה ללימודים בישיבה גם לאחר השירות הצבאי, מה שמתקיים בישיבה הסדר. בישיבת הסדר קיימת גם אפשרות לגדול בתורה, אפשרות שלא קיימת כמעט במכינות, עם כל החשיבות שלהן. בחורים רבים יכלו לצמוח להיות תלמידי חכמים גדולים בעלי השפעה רבה, אילו היו הולכים לישיבה ומקדישים את חייהם ללימוד תורה.

 

האם לימוד בישיבה שחשוב לה גם התרומה לעיר לא תפגע לי בצמיחה התורנית שלי?

ההיפך הוא הנכון, ככה תצמח יותר ישר ויותר טוב. חלק משמעותי מהצמיחה הוא להיות "אוהב ישראל", הן במובן של להיות יהודי "כללי" והן במובן של להיות יהודי עם לב טוב ובעל מידות. בישיבת קריית גת כמעט כל הזמן מוקדש ללימוד, אך מכיוון שברקע נמצא גם העניין של השפעת הישיבה על העיר, התלמידים גדלים ומתפתחים לאור האידיאל הזה להיות תלמידי חכמים ובני תורה "אוהבי ישראל".